Veckans sparsmarta

  • Tagit med termos och matlådor till skolan varje dag. Tycker faktiskt det har fler fördelar än det ekonomiska. Skönt att kunna sätta sig var man vill och äta i lugn och ro. Skönt att ha kaffet tillgängligt på lektionen och slippa på till caféet för att fylla på  en gång i timmen.
  • Att slösa är visserligen aldrig sparsmart - men ibland måste man. Då är det viktigt att slösa på ett genomtänkt sätt. Jag behövde höstkläder och begav mig därför till min guldgruva, min favoritsecondhand som är sanslöst billig och BRA. Utifrån min kapselgarderob blev ett ett par enkelmatchade mörkgrå kostymbyxor och en svart kavaj med gulddetaljder. 40 kr gick de på tillsammans, så värt!!
  • Kollade upp Willys erbjudanden för veckan och insåg att det fanns mycket vettigt, dessutom hade jag fått en värdecheck, så blev en billig, sparsmart veckohandling.
\n\n

\n

Har ni gjort något sparsmart de senaste dagarna? 

Guiden - så blir du sparsam | |
Upp