Kinafond och portfölj

Kanske är dags för en uppdatering av min portfölj! Ni vet ju att en räntefond tog plats i min portfölj nyligen, den ligger i AF-kontot (aktiefondkontot). Efter det har även en kinafond flyttat in på mitt ISK (investeringssparkontot). Jag kommer fylla på denna fond över tid. Jag tror verkligen på asien och håller därför även på att fylla på i min asienindex-fond Swedbank robur access asien.
 
Jag har ju även ett sparkonto på avanza som ni ser. En summa redo att handla för om en ordentlig nedgång slår till. Tycker dock att räntan på 0,5% på collectors sparkonto känns väl låg för att ha 50 000 liggandes. Skulle nog ändå inte våga köpa för så mycket vid eventuell nedgång så känns lite onödigt att ha så mycket där. Kommer nog ta 10k av det kontot till att köpa mer av räntefonden. Sedan åker nog 10k in på något av mina andra konton utanför avanza, kanske 4spar.
 
Såhär ser det iallafall ut just i detta nu:
 
 
 
 
Några tankar om min portfölj? Vad har ni på gång på börsen?
 
Ha en fin helg!!
 
 
Guiden - så blir du sparsam | |
#1 - - Oskar:

Varför inte köra utdelningsbolag?

Svar: Vill skapa en utdelningsportfölj när jag är mer påläst, hittills har mina aktieköp gått såpass dåligt att utdelningen inte varit värt det haha :)
skrivkraften.blogg.se

Upp