Berätta om era regler/motton!

Guiden - så blir du sparsam | |
#1 - - Finansessa:

Jag var sådan, för ett tag sedan, och speciellt under min studietid! Nu har jag fått en så mycket högre inkomst - och det är galet, men jag har anpassat mina utgifter liksom, ju mer jag tjänade, desto mer ville jag ha. Jättesvårt att göra omvänjningen tillbaka igen, så mitt tips är att aldrig hamna där, haha. Dock svårt när man fick mycket pengar för första gången och kunde köpa massa saker, och ändå ha mycket pengar kvar!! Så det jag gör just nu för att tvinga mig till att inte spendera mina pengar, är att jag köper fonder/aktier för det. Då kan jag inte gärna röra det, eller göra mig av med det. Dessutom växer det med tid så förhoppningsvis är det bra ändå :)

Svar: Åh det är ju så lätt hänt! Intressant det där att man anpassar sig. Duktig du är som ändrar dina vanor nu! ! :)
skrivkraften.blogg.se

Upp