En artikel - On point

Denna höst har inte varit på min sida, är orkeslös på grund av svår astma och har dessutom mycket omkring mig. Därav blir bloggen lidande, känner ändå att jag vill förklara detta - för jag är inte nöjd med min uppdatering i nuläget. Det kommer bli mer action här framöver. Helt hundra!
 
Jag ska även ta och svara på alla era intressanta kommentarer! Tro inte att jag inte läser dem, uppskattar varje kommentar SÅ mycket. <3
 
Tack vare hälsoläget blir inte oktober eller novemberlönen något att skryta med - men jag ska inte säga att jag sparar dåligt heller. Jag håller mig enligt målbilden men är inte allt för hård mot mig själv! Min fondportfölj är jag relativt nöjd med i nuläget och kan därför låta den ligga orörd med gott samvete. 
 
 
 
Nu till dagens ämne - Idag skickade min sambo en artikel till mig som gjorde mig riktigt motiverad. En artikel som satte ord på min ekonomiska filosofi om "många bäckar små". Många gånger känner jag mig ensam i den vardagssparande livsstilen, ibland faller jag för grupptrycket och börjar spendera småsummor hit och dit. Dom perioder jag själv spenderat småsummor hit och dit har jag via mitt kontoutdrag förstått att HERREGUD vad det påverkar. Det har gett mig ännu mer insikt och gjort mig ännu tryggare i mitt val att välja bort småköpen. 
 
När mäktiga personer/ekonomiska profiler uttrycker sig som en själv gör så blir det en häftig känsla tycker jag! Det får mig att tro på mig själv och min livsstil. 
 
Länk till artikeln här.  
 
Vad tycker ni om artikeln? Är ni på samma bana som jag?
 
 
Guiden - så blir du sparsam | |
#1 - - Hanna:

Hoppas att du snart mår bättre. Förstår att det är en häftig känsla. Jag vet också att generellt så är det småköpen som är den stora boven. Summor som man inte tänker på just när man drar kortet men som blir mycket i längden.

Svar: TACK <3 visst är det så? Småköp är verkligen en fälla som många faller i. Man får hålla koll på sina kontoutdrag
skrivkraften.blogg.se

#2 - - Bunny Therése:

Helt klart, inga småköp här som det inte finns budget för! Jag ger mig själv en viss summa varje månad att shoppa för tillexempel. Jag har en fikabudget eftersom jag har en vän jag träffar en gång i veckan. Oftast spräcker jag inte budgeten heller eftersom man blir mer medveten och kanske ville spara pengarna till nått bättre :) Det tar lite tid att komma igång men SÅ värt :)

#3 - - Eda:

Jag tror absolut man skulle kunna dra ner på småköpen som man inte ens tänker på att man gör. Samlar man ihop allt smått så blir det nog en stor summa som man hade kunnat spara in på!

#4 - - Johanna:

Usch ja det är sant. Jag jobbar nära en pressbyrån och det är rena pengafällan!

#5 - - Sara:

Hej!

Du verkar ha det bra med koll på ekonomi och sambo.
Då jag separerade kan jag säga att man behöver öka sitt ”unna konto” lite.
Ibland går livet före sparkontot.
Jag har en ”unna mig skoj” rad i min budget.

Upp