Ni som är kvar

Vad hände med min blogg?  antar att jag inte är så rutinerad. Typiskt med många av mina projekt är att motivationen är kortvarig. Något jag verkligen vill ändra på. kanske är det för att man pressar sig för hårt i början? Kanske blir det inte hållbart i längden? Långa välskrivna inlägg var och varannan dag verkar inte vara rimligt för en ekonomstudent som tränar 4 gånger i veckan och försöker behålla ett någorlunda socialt liv. Hehe.

Men!! Jag såg att några fortfarande kikar in här, vilket gjorde att lite av min motivation för bloggen återfann sig.  Jag saknar att skriva här. Jag saknar era kommenterar och få inspireras av er läsare. Så jag försöker igen men sänker ribban en aning, kvantitet före kvalitet, så får vi se hur det går.

Lyckligtvis är inte sparandet ett sådant projekt jag avslutat lika snabbt som jag börjat. Däremot har jag blivit mindre hård mot mig själv det senaste halvåret. Jag unnar mig mer och är mindre snål. Förut brukade jag spara mer än vad jag haft som mål. Nu ligger jag rätt precis på mållinjen, lite under, nu inför mitt 22 årsmål som infaller inom någon månad. Kan ni gissa vad målet är denna gång? Vad har ni för sparmål atm? 

Iallafall, de små utgifterna som tillkommit har absolut gjort skillnad i sparandet, men det är okej. Det är okej att inte vara perfekt och exakt. Mitt beteende har generellt blivit mindre kontrollerande sista tiden. Det är spännande hur ens beteende kan förändras på fler områden än man avsett när man börjar jobba med sig själv. Jag går hos psykolog och det gör verkligen skillnad på många fronter i mitt liv och i mitt beteende. Häftigt tycker jag! Är av åsikten att alla borde gå hos psykolog i princip. Bästa vägen till personlig utveckling. 

Jag har även mindre kontrollbehov över mina fonder numera. Det som händer får hända. Dessutom så tror jag att man ska resonera just på detta sätt för ett så bra resultat som möjligt, just vad det gäller fonder. Låt dem vara! Det mesta växer till sig med tiden. Under min 3 veckors utlandsresa nyligen så kollade jag inte börsen en enda gång, vilket jag är stolt över faktiskt!!

Allt för idag, hälsa mig välkommen tillbaka! Puss!!! 
Guiden - så blir du sparsam | |
#1 - - C:

Kul att du är tillbaka!!

Svar: Vad kul att du tycker det!! Kul o skriva igen :D
skrivkraften.blogg.se

Upp